Picadelis vision är att man vill skapa framtidens snabbmat. Därför handlar en stor del av arbetet med att ta fram nyheter, om att utforska mattrender.
– Vi finns med i lunchrum, på picknickfiltar, vid lekplatser, i möten över hela landet. Picadeli säljer årligen 29 miljoner sallader i Sverige, och finns i över 1200 butiker runtom i landet. Vi vet vad svenskarna äter idag – men för oss handlar det minst lika mycket om att se vad svenskarna äter imorgon! Och här spelar dessutom våra nyheter en stor roll. Om vi lanserar en nyhet som får fler att välja bort animalier, och istället plocka en växtbaserad lunch, så bidrar vi till att fler äter mer klimatsmart! säger Gunilla Kjellmer, produktutvecklare på Picadeli.

Golden corn balls – Guld på tallriken!
Veganska, gyllene och saftiga munsbitar som lagas på gula ärtor, majs, grönkål och hirs. En proteinrik boll med mild smak, som trivs fint tillsammans med rödbetshummus och krispig svartkål.

Höstig Bulgursallad
Höstens höstigaste sallad lagas på Karl Johansvamp, råg, bulgur och franska örter. De anrika grödorna gör denna sallad både smakrik och näringstät.

Libanesisk Quinoa-sallad – en favorit i repris
En krämig favorit på kikärtor, krispig quinoa, mjuka röda linser, broccoli, purjolök och bladpersilja som kommer tillbaka till salladsdisken igen. En mustig, proteinrik och smakrik sallad som passar fint med höstäpplen eller färska grönsaker.

Säsongens gröna
I salladsdisken presenteras också säsongens smaker, med stort fokus på växtriket. Hösten smakar till exempel svenska höstäpplen, grönkål och svartkål!